Позаурочна діяльність


Про актуальність цієї форми не варто довго говорити. Це близько сучасній дитині і цікаво йому. Він, залишаючись учнем, виступає в новій ролі - ролі журналіста. А, як відомо, журналістська діяльність включає в себе широкий спектр умінь і навичок. І в даному випадку це значимо для вчителя. Ви даєте можливість учневі попрактикуватися в умінні ставити питання, продумувати план бесіди, вчіть вибудовувати усне виступ, помічати головне, аналізувати і систематизувати.
Крім того, підготовка хлопців до такого уроку сприяє розвитку самостійності дитини, становленню власної точки зору, розвитку вмінь аргументувати свої слова і бути тактовним, дипломатичним.

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ УРОК?

Такий урок вимагає попередньої підготовки хлопців. Швидше за все, це буде урок узагальнення і закріплення знань. Навмисно не будемо брати в якості прикладу якийсь певний предмет, щоб не обмежувати ваше сприйняття.
Отже, ми оголосили класу, що наступний урок буде не зовсім звичайним. Тепер пора роздати завдання. Якщо ви перерахуйте всі наявні ролі (а кожен учень на прес-конференції буде грати якусь роль), то, ймовірно, може виникнути плутанина у зв'язку з розбіжністю ролей і кількості бажаючих взяти роль собі. Класично розсудить ситуацію жереб. Хай хлопці тягнуть папірці і таким чином їм дістанеться ролі. А ролі наступні: продюсер, журналісти-критики, журналісти-аналітики, відповідачі, ведучі, комісія порядку, фотограф, кореспондент.
Продюсер є організатором заходу. Можна поступити наступним чином: учитель бере на себе роль директора, адже ви не остання скрипка в цьому оркестрі, але фактично організовує прес-конференцію продюсер. Він починає захід, оголошує регламент (в складанні регламенту йому допомагає учитель), і управляє прес-конференцією, щоб не знизилася її продуктивність і темп. Місце продюсера - в кінці рядів, поряд з ним сидить учитель. Ви немов з боку дивіться на те, що відбувається і режисуйте його в міру необхідності.
Провідних повинно бути двоє. Природно, їхні репліки пише вчитель, адже інакше урок може застопоритися. Але, це важливо, сценарій провідні повинні знати практично напам'ять, а листи з репліками всього лише підказка. Провідні дають слово відповідачам, журналістам, є, так званим, перекидним містком між сторонами.
Відповідачі. Їх кількість ви визначаєте самі. Мабуть, найвідповідальніша роль. Простіше кажучи, це активні учасники в плані повторення матеріалу. Вони повинні його відмінно знати і бути готовими до нападок юних «папарацці». Нехай хлопцям не здається несправедливою така місія, поясніть їм, що, по суті, кожен учень повинен добре знати матеріал, і ви, як директор, можете змінювати ролі по ходу дії. Поясніть, що відповідачі можуть радитися і колективно шукати відповідь на питання. Так вони будуть менше хвилюватися і легше візьмуть свою відповідальну роль.
Журналісти-критики. Вони готують ряд питань, призначених для відповідачів. Питань має бути багато і всі вони розподілені між кількістю критиків. Природно, питання вони заздалегідь здають на затвердження директору.
Журналісти - аналітики. Досить двох хлопців. Вони оцінюють роботу відповідачів, мають право задати додаткове питання, звернутися до критиків. Після кожного тематичного блоку підводять міні-підсумки.
Комісія порядку. Також обмежимося двома учнями. Вони відповідають за питання дисципліни і стежать за дотриманням регламенту.
Кореспондент. Його завдання - фіксувати те, що відбувається для того, щоб зауваж написати детальну статтю про захід і згодом (можливо, на наступному уроці) представити класу.
Фотограф. Назва говорить за себе. Цей учень відповідає за подальший фотозвіт з коментарями.

ХІД ЗАХОДУ

Ви зрозуміли, що успіх такого уроку залежить від попередньої підготовки. Деяким хлопцям потрібно буде попрацювати в групах, не переживайте, що вони сприймуть це в багнети. Навпаки, намалюйте їм привабливий сюжет уроку і прорекламують, які оцінки вони зможуть отримати. Взагалі, оцінки - це окреме питання. Ви вибудовуєте свою шкалу, можливо, особливо відзначилися учням ви поставите навіть не одну позначку.
Знайдіть можливість детально проконсультувати кожну групу, пояснити їх роль, підказати нюанси. Пам'ятайте, що представники всіх груп повинні напередодні уроку відзвітувати вам про готовність. Це входить в регламент.
Подбайте про відповідне оформлення уроку, учні повинні відчувати себе на цій прес-конференції. Нехай мікрофони будуть бутафорськими, але певний антураж просто необхідний.
Складаючи сценарій для ведучих, ви пишіть невеликий план, який буде передано кожній групі. Тобто, питання, які будуть задавати критики, мають бути логічно вибудувані і йти по блокам. Пам'ятайте, що в кінці кожного блоку - короткі підсумки, за які відповідають аналітики. Продюсер і директор можуть запитати будь-якого учня і дати йому можливість допомогти тій чи іншій групі.
Щоб хлопці не втомилися від одноманітності діяльності, в процесі уроку повинні бути мінімум три паузи. За них відповідає продюсер. Першу присвятіть матеріалу «понад». Тобто, продюсер готує невелику цікаву інформацію понад програми і в новинному форматі представляє її аудиторії.
У другій паузі краще провести хвилинку релаксації.
Ну а третя пауза повинна бути напередодні підбиття підсумків, допоможіть продюсеру роздати «звання». Це можуть бути медалі, грамоти, інші відзнаки, які підкреслять заслуги хлопців. Приставка до звання - слово «самий». До прикладу: самий уважний, самий харизматичний, найбільш дипломатичний, самий енергійний і т.д.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Це місія директора, чи то пак вчителя. Ви коротко даєте оцінку прес-конференції, характеризуєте роботу груп і виставляєте позначки хлопцям. Якщо мало часу, можна поставити оцінки на наступному уроці. Задайте учням питання: чи сподобалися їм, що було складним, що залишилося не до кінця зрозумілим, що вони взяли для себе.
Якщо ж ви хочете, щоб хлопці попрацювали над своїми слабкими сторонами, або вам очевидно, в якій ролі кого з учнів ви хочете випробувати, не вдавайтеся до жеребу, а просто авторитетно роздайте ролі.

Як показує практика, цей досвід цікавий і корисний і для педагога, і для учнів. Успішної вам прес-конференції!

Немає коментарів:

Дописати коментар